Wyszukiwarka:
Warto przeczytać

Wychowanie we wspólnocie z Qumran [2013]

2013-06-26

News
Pilarz Krzysztof, Wychowanie we wspólnocie z Qumran, Nomos, Kraków 2013, s. 364.

Wspólnota z Qumran nad Morzem Martwym wciąż odkrywa nowe treści dla współczesnych badaczy. Krzysztof Pilarz jest dr nauk humanistycznych, pedagogiem, teologiem, specjalistą terapii uzależnień, terapeutą, biegłym sądowym ds. uzależnień oraz adiunktem na Wydziale Teologicznym UMK w Toruniu. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się wokół zagadnień z dziedziny biblistyki oraz terapii. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi, realizując programy z zakresu profilaktyki i resocjalizacji.  Prywatnie szczęśliwy mąż oraz ojciec trójki dzieci. Temat wychowania w tajemniczej wspólnocie esseńczyków z Qumran budzi uzasadnioną ciekawość i wyobraźnię. Sięgamy przecież do czasów ziemskiego życia Jezusa i innych bohaterów Ewangelii, do ówczesnych celów, zadań i metod wychowawczych. Czego możemy nauczyć się od starożytnych pedagogów i dydaktyków znad Morza Martwego? Warto sięgnąć po pracę bazującą na tekstach źródłowych, wzbogaconych o aktualne przemyślenia doświadczonego pedagoga katolickiego. jk 

Od Redakcji:

zob. http://www.nomos.pl/products/153/p/561

Autor w omawianym tekście wykazuje się bardzo dobrą znajomością tematu, zarówno w zakresie wiedzy pedagogicznej (historia wychowania), jak też biblijnej (zwłaszcza okresu międzytestamentalnego) oraz szerzej religioznawczej […]. Jest to szczegółowe i bardzo rzetelnie przeprowadzone studium analityczno-krytyczne, napisane z pasją i znawstwem problemu.

Z recenzji prof. dra hab. Henryka Hoffmanna

Podziw i respekt wzbudza odwaga badawcza Autora, który podjął się niezwykle trudnego zadania rekonstrukcji oraz opisu procesów wychowania we wspólnocie z Qumran. […] Wartością książki jest to, że pokazuje ona w szeroko zarysowanym oraz dobrze udokumentowanym tle kulturowo-historycznym prawdopodobne funkcjonowanie wspólnoty Qumran. Czyni to w sposób dostępny także dla mniej zorientowanego czytelnika. […] Biorąc pod uwagę fakt, że praca ma charakter historyczny, warto podkreślić pokorę z jaką Autor książki podchodzi nie tylko do samych badań, ale też do prezentacji ich wyników. Nie formułuje ich w postaci niepodważalnych i udowodnionych tez, ile raczej przedstawia je jako udokumentowane hipotezy, które skłaniają czytelnika do własnej refleksji i wydawania osobistego o nich sądu.

Z recenzji prof. dra hab. Zbigniewa Marka SJ
Pozostałe tematy
Aktualności

Spieszmy „Do Betlejemu pełni radości”

W naszym cyklu "Biblia wielkim kodem kulturowym" pani Krystyna wprowadza nas w poezję okresu adwentowo-bożonarodzeniowego. W drodze do Betlejem idziemy poprzez widowisko Lucjana Rydla „Betlejem polskie” i wiersz współczesnego śląskiego poety Jana Kaintocha; zob. warto_przeczytac/269

więcej

Drogi wychowania - nowy cykl tematyczny

Od pierwszej niedzieli Adwentu inaugurujemy nowy cykl tematyczny Drogi wychowania, który jest zaproszeniem dla rodziców, nauczycieli i wychowawców oraz uczniów naszej Szkoły Słowa Bożego w tajniki pedagogii biblijnej. Tekstowi w dynamice lectio divna towarzyszyć będzie obraz (ilustracja) Anny Szadkowskiej OV. Ks. Artur Sepioło zachęca zaś do współpracy z Bożym Słowem w procesie wychowania i towarzyszenia swoim dzieciom w rozwoju, czyli "od teorii do praktyki"; ssb24.pl/

więcej
zobacz wszystkie

Liczba wizyt: 3889722

Tweety na temat @Ssb24pl Menu
Menu